Cameron Art Museum - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Wiarda Panman - WaarBenJij.nu Cameron Art Museum - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Wiarda Panman - WaarBenJij.nu

Cameron Art Museum

Door: Wiarda

Blijf op de hoogte en volg Wiarda

10 November 2018 | Verenigde Staten, Wilmington

Eergisteren zijn we naar het Cameron Art Museum geweest. We hadden gezien dat er 2 exposities waren die ons leuk leken. Het weer zo niet zo heel mooi worden: wind en regen. Dus een perfecte dag te gaan.

We begonnen met de expositie 'Recovery in Flight' (= herstel in vlucht) van de kunstenaar Grainger McKoy. Thuis hadden we wat plaatjes gezien en dachten dat de werken gegoten waren in brons en zilver. Maar tijdens ons bezoek bleek dat hij houtsnijwerk maakt. Hij schildert ze natuurgetrouw en soms verzilverd hij ze. Of maakt een afgietsel in brons. McLoy maakt alleen houtsnijwerk van vogels. En hij begon toen hij 12 jaar was. Hij hield als kind enorm van tekenen en deed dat ook veel. Maar hij wilde 3 dimensionaal gaan werken. Zijn moeder heeft toen een stuk balk van het huis afgezaagd (zij woonden in een blokhut) en daarmee sneed hij zijn eerste vogel. Eerst maakte hij tekeningen van de vogel en daarna begon hij te snijden. Zijn eerste vogel was daar ook te zien.

De houtsnijwerken waren prachtig! Zo gedetailleerd, zo echt en fijn. Wat een vakmanschap. Een echte kunst! We zagen een prachtige haan, een klein winterkoninkje, kwartels. Een grote helmspecht in vlucht, veren van een arend. Een vleugel van een arend uitvergroot tot 4 meter! Ik sluit wat foto's bij zodat jullie een indruk kunnen krijgen.

De 2e expo was een serie van Japanse schilderkunst "Along the eastern sea road' Het was een serie van 53 schilderijen langs de Tokaido geschilderd door Hiroshige. Ik vond nummer 13 het mooiste. Hierop zie je de vulkaan Fuji die besneeuwd is (foto)

Het laatste wat ik jullie wil laten zien is de Zen- garden van de kunstenaar sueyoshi. Stenen die gevormd en gesneden zijn om de rust van meditatie en de Tao te verbeelden.

Een heerlijke ochtend en middag was het. Daarna reden we naar PT'S Grill om een echte Amerikaanse hamburger te eten. (foto) Je moest de bestelling op een briefje schrijven en inleveren. Vverolgens wordt het vers klaargemaakt en kun je met 'je handjes eten' Deze hamburger was lekkerder dan die van de gele M. hoor!

• 10 November 2018 - 13:31

Mariet :

Ik krijg zin in die Hamburger! Wat een mooi verhaal weer. De foto’s Uit het museum zag ik voorbij komen. Een onvergetelijke reis Wiarda! Ik geniet nu van de momenten samen met jullie kinderen en met Jaco. Geniet nog van de laatste uren in de USA.

• 10 November 2018 - 16:00

Papa & Mama:

lieve Wiarda,Je gelooft inderdaad je ogen niet als je dat mooie houtsnijwerk ziet.\de kleuren maken inderdaad dat je het houtsnijwerk minder goed ziet,onglooflijk knap,mooi verhaal over deze man.Je moet zo'n hamburger ook wel met je "10 geboden"eten.Wij hebben het laatste uur zingende kinderen aan de deur gehad,vanwege StMaarten,morgen komen er misschien nog een paar,vanwege de 11de nov. op zondag gaan kinderen ook vandaag lopen,altijd weer een mooi gebeuren met blije verwachtsvolle gezichtjes.Dit zal wel ongeveer je laatste verhaal voor ons zijn,met heel veel plezier hebben we ze gelezen en nog een paar fijne uren bij Petra en haar man en een heel goede vliegreis naar huis.liefs papa & mama.

• 11 November 2018 - 13:04

Annet En Ben Poldervaart:

Het museum lijkt ons ook heel mooi. Kun je eens zien hoeveel er in je omgeving te zien is. Bedankt voor je kaart. leuk dat je dat deed. Je begint bijna aan je terugreis. Is het al bijna weer voorbij, waar je zolang naar uitkijkt. Goede terugreis. veel liefs Annet en Ben.