tijdreizen - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Wiarda Panman - WaarBenJij.nu tijdreizen - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Wiarda Panman - WaarBenJij.nu

tijdreizen

Door: Wiarda

Blijf op de hoogte en volg Wiarda

02 November 2018 | Verenigde Staten, Wilmington

Gisteren heb ik een prima reisdag gehad! Op Schiphol ging alles heel vlot en het was ook niet al te druk. Ikhad een leuke reisgenote naast mij zitten met wie ik het heel goed kon vinden. Dus we hebben over van alles gekletst maar we voelden ook voldoende vrijheid om even te slapen of muziek te luisteren of een film te kijken.
Na een uur of 7 vliegen kwamen we aan bij het vaste land van de VS. We vlogen eerst op Montreal en vanuit daar door naar New York. We vlogen als het ware achter New York langs zodat ik in de verte de wolkenkrabbers van New York zag. Vervolgens in een rechte lijn door naar Philadelphia.
Hier had ik een lange overstap tijd. Dus ik hoefde me niet te haasten. Eerst bagage ophalen en vervolgens door naar de douane. Er waren zeer strenge controles, zoals honden die langs je bagage komen snuffelen. Maar ook de vragen over wat je hier komt doen en wanneer je weer weg gaat. Eeven was er lichte paniek omdat mijn vingerafdrukken niet goed doorkwamen bij de douane. Gelukkig was de officer een vriendelijke man die mijn handen stevig op het apparaat drukte zodat de afdrukken toch goed met die van het paspoort vergeleken konden worden.
Vervolgens door naar mijn hotelkamertje. Klein maar fijn. Heerlijk om even op te frissen en even plat te kunnen. In NL was het al laat in de avond dus ik kon Jaco weltrusten wensen.
De vervolgvlucht naar Wilmington was helemaal vanaf de ander ekant van het vliegveld. Dus ik kon op mijn gemak van de kamer naar het andere uiterste van het vliegveld lopen. UIteindelijke vertrokken we 2 uur later dan gepland door een technische storing. Maar we werden keurig iedere keer geinformeerd. Het was een vlotte vluhct van een dik uur. Petra stond al op me te wachten. Het was super fijn o haar weer te zien. Met hun SUV en de koffer achterin op naar hun huis. Het was al helemaal donker. Ik heb een hele slaapkamer en badkamer voor mezelf.
Ik heb heerlijk geslapen alleen een beetje kort. Iets maar dan 4 uur. En toen wilde mijn lijf opstaan. Ik heb nog heerlijk in bed gelezen en muziek geluisterd.
Nu is het hier tussen de middag en gaan we zo naar het arboretum wandelen waar allerlei kunst in de buitenlucht.

  • 02 November 2018 - 15:23

    Papa & Mama:

    Lieve Wiarda,al 2keer ben ik vanmiddag naar de compu gelopen of er al een mailtje van jou was en zie hier,terwijl papa uitgebreid het regio nieuws bekijkt kan ik even je mail lezen.Ik vind het nog steeds een geweldige onderneming,alhoewel we dat van jongs afaan al van je gewend zijn.Fijn dat je de overstap in alle rust kon maken en de vingerafdrukken uiteindelijk goed gelukt zijn.Het engels zit vast al goed in je hoofd.Gisteren de hele dag een beetje aan je gedacht,maar nu ben je op de plaats van bestemming en kun je gaan genieten.Hier verder alles goed,ik ben vandaag de middenstand hier ter wille geweest,boodschappen gedaan en een nieuwe broek/shirt en sjaaltje erbij gekocht.Papa heeft lekker geknutseld aan zijn sjovel,het vraagt veel denkwerk,goed voor de grijze cellen.Ga toch even zeggen dat je zo; n reisverslag bij houden niet van een vreemde hebt.Ik heb het ook altijd met veel plezier gedaan.Welliswaar op papier,maar toch....Fijne dag!liefs mama & papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wiarda

Ik ben ZPP-er en werk als (interim)manager, onderzoeker en probleemoplosser in de zorg, sociaal domein en profit sector. Naast mijn werk hou ik van lezen, muziek, films, reizen en ik ben hobby-imker.

Actief sinds 27 Aug. 2018
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4530

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 26 Juli 2019

Londen (VK)

01 November 2018 - 11 November 2018

Wilmington (NC) in de V.S.

Landen bezocht: