Downtown Wilmington - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Wiarda Panman - WaarBenJij.nu Downtown Wilmington - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Wiarda Panman - WaarBenJij.nu

Downtown Wilmington

Door: Wiarda

Blijf op de hoogte en volg Wiarda

08 November 2018 | Verenigde Staten, Wilmington

Na een rustige ochtend reden we met de auto naar het oude centrum van Wilmington. Het was prachtig weer: 27 graden, zonnig, een beetje bewolkt en niet vochtig ('muggy' zeggen ze hier) dus aangenaam om buiten te zijn.

Vanaf het centrum wandelden we naar de rivier, Cape Fear river (nee, niet van die film uit de jaren '90 ) Eerst een heerlijk ijsje halen bij de ijssalon waar zo ook fudge maken. In de zomer staan de mensen in een rij op de stoep. En mensen komen van heinde en verre voor dit ijs. Nu waren we zo aan de beurt (foto).

De vlag van Wilmington wapperde bij de rivier. Grappig genoeg heeft de vlag van Wilmington een bijenkorf in het wapen. Van oudsher worden hier bijen gehouden. Dat kan toch geen toeval zijn? (foto)

De rivier staat in open verbinding met de Atlantische Oceaan, zodat er ook getijden zijn. Via een boardwalk langs de rivier wandelden we naar de haven (foto). Daar lunchten we op het terras en appte ik met Tobias over de boten. Of ik er eentje mee kon nemen? Onder een vliegtuig kon ie welk hangen, vond Tobias. Haha!

Vervolgens liepen we via de campus van Community College naar het centrum terug. We keken nog in verschillende winkeltjes. We hadden leuke gesprekken over de verkiezingen van deze dag. Toch spannend deze midterms tijdens het presidentschap van, op zijn zachts gezegd, bijzondere president. Een vrouw kwam ons op de stoep tegemoet: Did you vote? Dat heb ik in Nederland nog nooit gehad, dat een vreemd iemand mij vroeg of ik gestemd had. Dat geeft een beetje aan hoe deze midterm verkiezingen leven. We spraken met een dame in een winkel die zo teleurgesteld was met de presidentsverkiezingen 2 jaar geleden dat ze zich met een Ubertaxi naar een tankstation heeft laten brengen zodat ze nog een fles wijn kon kopen om in haar eentje leeg te drinken. En dit was echt een slimme, wijze dame die haar eigen winkel heeft. Ze was nu zeer strijdbaar. Mooi om te horen.

In een oud bank gebouw is nu een kroeg gevestigd waar je met een polsbandje zelf een biertje kan tappen. Dat deden we. Het ging bijna niet door omdat mijn rijbewijs niet als rechtmatige legitimatie werd gezien (je mag vanaf 21 alcohol drinken) Maar doordat Petra zich wel kon legitimeren, was het oke. Ik heb namelijk niet mijn paspoort constant op zak. We dronken 2 kleine biertjes, met schuimkraag. Dat laatste is niet gewoon hier. Het bier wordt zonder schuim getapt. Anders zit er te weinig bier in het glas, is de redenatie. Ze hadden honderden biersoorten (foto)

Vanaf dit gebouw was er een mooi overzicht over de kruising en kon ik nog een mooi Amerikaans plaatje schieten. Met politie-auto die zo typerend zijn voor Amerika.

's Avonds haalden we Thais eten want de tegels van de keuken moesten nog drogen. Patrick heeft het prachtig gedaan en morgen kan het voegen beginnen. Ik had nog nooit Thais gegeten. Ja, ook die kartonnen bakjes uit Amerikaanse films zaten erbij! We aten een heerlijke curry en Pad thai. Precies scherp genoeg: American hot ( 2 pepertjes als symbool)

's Avonds op tijd naar bed. Ik slaap hier goed, maar mijn jetlag was 2 dagen geleden nog niet over. Dus ik ben vaak vroeg wakker. En wat vroeger naar bed. Dan hebben jullie al een halve dag gehad. Tobias blijft het maar gek vinden dat hij naar bed gaat, als wij lunchen.

  • 08 November 2018 - 15:32

    Papa & Mama:

    lieve Wiarda,wat gezellig schrijf je over alles wat je daar beleefd.Veel dames met een etnische achtergrond hebben een plaatsje veroverd in Het Huis van Afgevaardigen,een grote opsteker voor ze,want ze stemmen uiteraard democraat.Hier is er veel over gesproken,nu maar afwachten hoe het verder gaat lopen.We aten ooit eens Thais,restaurantje naast Joris,is er nu niet meer.Maar dat was ons uitje,nog zonder kleinkinderen,dan weet je wel dat dat lang geleden is.Ik bedoel er niets mee,maar aan jou zien ze toch wel dat je ouder dan 21 bent? Of vergis ik me en lijk je jonger dan je bent,ha,ha,ha.Slapen komt wel weer,geniet nog maar lekker zolang je wakker bent.Hier hebben we weer een heerlijke herfstdag gehad,mijn snowflake in de hangingbaquet bloeit nog volop,net weer eens water gegeven.We zijn bijna aan het avondjournaal van 8uur toe en voor jullie is lunchtijd begonnen,fijne dag samen met Petra.liefs papa & mama.Ps fijn voor jullie om af en toe even kontakt met elkaar te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wiarda

Ik ben ZPP-er en werk als (interim)manager, onderzoeker en probleemoplosser in de zorg, sociaal domein en profit sector. Naast mijn werk hou ik van lezen, muziek, films, reizen en ik ben hobby-imker.

Actief sinds 27 Aug. 2018
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 4533

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 26 Juli 2019

Londen (VK)

01 November 2018 - 11 November 2018

Wilmington (NC) in de V.S.

Landen bezocht: